היל"ה ניוזלטר יולי 2012

שלום וברוכים הבאים לניוזלטר יולי של מרכז היל"ה – הריון, לידה והורות!

הגענו לאמצע הקיץ והחום מתחיל להיות מעייף, כולנו מחפשים מקומות בילוי ממוזגים ונמנעים מאוכל מחמם. למזלנו אנחנו יכולים להחליף את האוכל הכבד בשפע של פירות וירקות שמעניק לנו הקיץ הישראלי! אך מה עושים ההורים שילדיהם לא מוכנים להתקרב אליהם?

אנחנו מזמינות אתכם לקרוא על הדרכים היפות לפתרון הסוגיה ועל דברים נוספים במהדורת חודש יולי!

 

במהדורת חודש יולי:

איך לגרום לילדים לאכול פירות וירקות?

תוכנית הפעילויות המתקרבות – מהרו להירשם!

טחורים – איך מטפלים?

 

קריאה מהנה ושיהיה לכולנו קיץ מדהים!

רעיה וגלה

http://www.mindeat.co.il

http://galagwynn.co.il/

 

ניתן להצטרף לרשימת התפוצה שלנו על ידי שליחת מייל עם פרטיכם לכתובת ממנה יצא הניוזלטר או דרך העמוד "צור קשר" באתר של רעיה או של גלה.

 

גלה גווין – יועצת תינוקות ודולה לאחר לידה

רעיה ויינשטיין – דיאטנית קלינית ומדריכת כושר לנשים בהריון ואחרי לידה

050-2221214

052-9771231

 

איך לגרום לילד לאכול פירות וירקות?

רעיה ויינשטיין

 

5 טיפים יצירתיים

 

  1. תתפסו את הילדים כשהם רעבים – כשהילדים חוזרים מבית הספר, גן או טיול, רעבים ומוכנים לטרוף הכל, קחו את הזמן שלכם עם חימום האוכל, ובינתיים שימו על השולחן ירקות חתוכים בצבעים שונים, מבלי להגיד מילה. בטוח תהנו לראות את הירקות "מתחסלים" תוך דקות ספורות. זה יכול לעבוד מצויין גם עם פירות העונה חתוכים, אחר הצהריים.

  2. המציאו שמות מגניבים לפירות וירקות – ילדים אוהבים דמויות מספרים וסרטים מצויירים. יש להם אפילו גיבורים שהם רוצים להיות כמוהם. נצלו את זה לטובת מסע הפרסום שלכם של פירות וירקות, הרי זה עובד בפרסומות! הפכו את הירקות ל"גיבורי על", ל"בוב ספוג", הפכו אותם לדמויות אהובות מסרטים מצויירים, השתמשו בכל היצירתיות שיש לכם, התוצאות יהיו מדהימות!

  3. גייסו את הילדים להכנת הארוחה – ילדים מאוד אוהבים להשתתף ולקחת חלק בפעילות, אירוע או חוויה כלשהי. לקחת חלק בהכנת הארוחה, זו חוויה עבורם. תנו להם להשתתף בהכנת הארוחה, זה יכול להיות הכנסת ירקות חתוכים לסלט, הגשת אוכל לשולחן, הכנת צורות של מאכל מסוים, בחירת צבעים והמון דברים נוספים, כמובן לפי היכולת ההתפתחותית, לפי הגיל ולפי המוכנות שלכם לנקות אחרי זה J.

  4. הפכו את הפירות וירקות לנגישים – חתכו פירות וירקות בצורות שונות והניחו בקופסאות במקרר. כל פעם הוציאו קופסה או צלחת אחת, רצוי בכמות קטנה ושימו על השולחן או בכל מקום אחר, שיהיה נגיש לילדים, אם יתחשק להם לקחת. כל זה ללא הצעות, בקשות או שכנועים, זה פשוט יהיה שם, עד שילדים ישימו לב ויתפתו לטעום.

  5. אפשר לתת ליצירתיות להכנס לפעולה –  ילדים כל כך אוהבים ליצור, לבנות, לחבר, הם ממש אומנים קטנים. כאשר יש לכם קצת זמן פנוי ואתם רוצים להשקיע בזמן איכות עם הילדים, תנו ליצירתיות שלכם להרקיע שחקים, אפשר ליצור דמויות מדהימות מפירות וירקות והילדים ישתתפו בחוויה בכיף ואחרי זה, רוב הסיכויים, לא יוותרו על לאכול מפרי ידיהם.       

                           

    שתהיה לכם חוויה משפחתית מדהימה ובתיאבון!

 

 

תוכנית הפעילויות המתקרבות:

 

13.07 – סדנת גמילה מחיתולים "נגמלים בכיף"

במהלך המפגש תוכלו להכיר הורים עם מטרות דומות, לחלוק איתנו את נסיונכם ולשמוע על נסיונם של אחרים, תקבלו מענה לשאלות והכוונה אישית בכל הנוגע לתהליך הגמילה של ילדכם, וכמובן, תלמדו איך להתחיל בגמילה, על מה לשים לב בתהליך הגמילה, איך ליצור שיתוף פעולה יעיל עם ילדכם, מהן הסיבות העיקריות לסיבוכים בגמילה ועוד…

           משך הפעילות כשעתיים, ההתחלה ב-9:30, העלות – 50 ש"ח למשתתף.

 

27.07 – סדנה בנושא "ממלחמה באכילה לחוויית האכילה"

התמודדות עם בררנות באוכל אצל ילדים, עם מלחמות ליד השולחן סביב נושא      האכילה, מענה על שאלות – מה, כמה ומתי הילדים צריכים לאכול ואיפה נגמרת (אם בכלל) גבול האחריות שלנו כהורים ומתחילה אחריותו של הילד, ובעיקר נדון יחד על דרכים להפוך את הארוחות למקום משפחתי נעים וכייפי. סדנה ייחודית, אינטראקטיבית עם יחס אישי.

           משך הפעילות כשעתיים, התחלה ב-9:30, העלות – 50 ש"ח למשתתף.

 

החלה ההרשמה לסדנת "חזרה לשגרה/גזרה לאחר לידה"

המיועדת לאמהות בחופשת לידה. סדנה בגישה ייחודית המשלבת שינויי חשיבה ותפיסת הגוף, יחד עם אכילה בריאה, טעימה והתעמלות מהנה (יחד עם התינוק).

הסדנה בת 6 מפגשים. מועד התחלה משוער – תחילת ספטמבר 2012.

כמו כן אנחנו ממשיכות בפעילויות השגרתיות שלנו:

הליכה עם עגלות בחוף הים בימי א' בבוקר עם רעיה

ומפגשי אמהות ותינוקות בכרמל בימי ג' בבוקר עם גלה

 

נשמח לראותכם באירועים שלנו!

 

 

טחורים – איך מטפלים?

גלה גווין

 

בעית הטחורים מוכרת מאוד בקרב נשים בהריון ונשים שזה עתה ילדו. זה כואב, זה מציק, זה מפריע… וגם לא קל לדבר על זה עם החברים. טחורים נגרמים בדרך כלל מלחיצות מרובות או חזקות מדי או בעקבות היחלשות כלי הדם. הבאתי בפניכן מספר המלצות להקלת כאב ולטיפול בטחורים, יישמו ותשבו בנחת!

  1. לגשת לבית המרקחת ולבקש תכשיר נגד טחורים. יש משחות רגילות ויש מבוססות על חומרים טבעיים.

  2. להכין תמיסת סודה לשתייה ומים, לטבול צמר גפן ולהניח על האיזור.

  3. עוד אפשרות – למרוח דבש. דבש טוב לפצעים באופן כללי, מתאים גם במקרה הזה. להגברת פעולת הריפוי אפשר להוסיף מעט כורכום וכמה טיפות של שמן אתרי לבנדר.

  4. לבצע פעולות לחיזוק שרירי רצפת האגן. פעילות גופנית מגבירה הזרמת הדם לאיזור מה שטוב גם למניעה וגם לטיפול בטחורים.

  5. להגביר צריכת מאכלים לחיזוק כלי הדם – מאכלים שחורים או אדום כהה – אוכמניות, דובדבנים, פטל, רימון (רק שתיית המיץ, הגרעינים עושים עצירות) שזיפים שחורים, ענבים אדומים, פלפל אדום הכי כהה שיש, עדשים שחורים.

  6. למניעת עצירויות (וכתוצאה החמרת מצב הטחורים) לאכול מזון עם סיבים תזונתיים: פירות וירקות טריים, שזיפים שחורים, סלק, לחם ללא שמרים. שמן זית גם טוב.

  7. להגביר פעילות גופנית, בייחוד עם אתן יושבות הרבה בשעות העבודה.

  8. להימנע מלחצים 🙂

 

כפי שאתן רואות ההמלצות בכלל לא מסובכות, אך הן בהחלט יכולות להפוך את חייה של אישה לאחר לידה ליפים יותר.

 

 

גלה גווין – יועצת תינוקות ודולה לאחר לידה

רעיה ויינשטיין – דיאטנית קלינית ומדריכת כושר לנשים בהריון ואחרי לידה

050-2221214

052-9771231

 

במידה והנכם מעוניינים להסיר את עצמכם מרשימת התפוצה של היל”ה – היריון, לידה והורות, אנא השיבו למייל זה במילה אחת "הסר"

 

לחזור להתחלה