היל"ה – ניוזלטר אוגוסט 2012

שלום לך! אנחנו שמחות לברך אותך בניוזלטר אוגוסט של מרכז היל"ה – הריון, לידה והורות!

מה שלומך? מקווה שאת ומשפחתך לא סובלים יותר מדי מהחום הכבד שנפל עלינו בחודש האחרון… אבל השנה אוגוסט הוא לא רק החודש הכי חם בקיץ, הוא גם חודש של חזרה לבית הספר. כן! כן! הילדים הגדולים חוזרים ללימודים ואמהות של תינוקות חוזרות לגזרה! או לעבודה… בדיוק על זה החלטנו לדבר אתך הפעם.

 

מהדורת חודש אוגוסט:

טיפים לשאיבת חלב יעילה

תוכנית הפעילויות המתקרבות – מהרו להירשם!

חזרה לגזרה אחרי הלידה

 

קריאה מהנה ושיהיה לכולנו קיץ מדהים!

רעיה וגלה

http://www.mindeat.co.il

http://galagwynn.co.il/

 

ניתן להצטרף לרשימת התפוצה שלנו על ידי שליחת מייל עם פרטיכם לכתובת ממנה יצא הניוזלטר או דרך העמוד "צור קשר" באתר של רעיה או של גלה.

 

גלה גווין – יועצת תינוקות ודולה לאחר לידה

רעיה ויינשטיין – דיאטנית קלינית ומדריכת כושר לנשים בהריון ואחרי לידה

050-2221214

052-9771231

 

לא מצליחה לשאוב מספיק? טיפים לשאיבת חלב יעילה

גלה גווין

 

חופשת הלידה בארץ היא מהקצרות בעולם – רק 14 שבועות תמימים. המזון הטבעי היחיד שמתאים לתינוקות כה צעירים הינו חלב אמם. היום בו המוצקים יחליפו לפחות ארוחה אחת עוד לא נראה באופק… לפעמים אמא יכולה להישאר עם התינוק עוד כמה חודשים… אבל מה לעשות כשהדבר לא מתאפשר? במה להאכיל את התינוק במשך היום הארוך כאשר האמא נמצאת בעבודה?

יש אמהות שמחליטות להתחיל עם המוצקים לפני הגיל המומלץ לטעימות, אחרות מעבירות את התינוק לתחליפי חלב, והשאר מתחילות להכין מלאי חלב שאוב ומתכננות לשאוב במקום העבודה. אין ספק, שזה הפתרון המושלם עבור התינוק! מי מכיר אוכל טעים יותר ובריא יותר מחלב אם שהוכן בידי האמא האוהבת?! אבל במקביל לכל היתרונות שבחלב השאוב, לא נשכח ששאיבות יומיומיות הן משימה לא קלה עבור האמא. חוץ מזה, תמיד קיימים ספקות: "האם אצליח לשאוב מספיק חלב? האם אספיק להכין מלאי הולם? מה נעשה אם מלאי החלב יסתיים לפני שהפיצפון יעבור למוצקים?"

באמת, מה עושים כשיש מחסור בחלב אם שאוב? יש לי כמה הצעות נפלאות עבורך להגברת כמות החלב:

 

  • תארגני לעצמך מקום נוח למטרת השאיבות. תחשבי איך תוכלי להפוך את זמני השאיבות לחוויה נעימה: אפשר לראות טלוויזיה או להתחבר לפייסבוק או להתקשר לחברה.
  • רוב הסיכויים שלא תצליחי לשאוב הרבה כשהינך לחוצה או מודאגת. תשבי בנחת, קחי כמה נשימות עמוקות… תסתכלי על התמונה של תינוקך, תחשבי עליו, היזכרי בריח העדין והחיוך המקסים שלו… את מרגישה שהחלב התחיל לזרום?
  • לאחר השאיבה באמצעות משאבת החלב, השלימי את התהליך בחליבה ידנית. זה יגביר את כמויות החלב השאוב וגם את ייצור החלב הכולל.
  • תשאבי תוך כדי ההנקה. זוהי אחת השיטות המוצלחות והיעילות ביותר!
  • לא כדאי לחכות עד שהשד מתמלא. בשד המלא ייצור החלב מתעכב, מה שמשפיע על הכמות הכוללת של החלב.
  • העצה הזו אולי קצת קשה ליישום, אבל… תשתדלי שלא לוותר על שינה סדירה ואוכל מזין!
  • לפעמים נוצר מצב שתינוקות מקבלים יותר אוכל מהבקבוק מאשר הם באמת צריכים. בדקי האם הדבר אינו נכון עבור תינוקך. אפשר לקרוא יותר על האכלת יתר בגרסה המלאה של הכתבה.

זה אכן נכון ששאיבות גוזלות זמן רב ודורשות מאמץ. זה נכון ששאיבות סדירות במקום העבודה קשות כפליים. אבל התועלת שווה את ההשקעה! אני גם מאמינה שהטיפים הקטנים שבכתבה יעזרו לך להניק את תינוקך בהנאה עוד במשך תקופה ארוכה.

 

 

תוכנית הפעילויות המתקרבות:

 

17.08 – סדנת גמילה מחיתולים "נגמלים בכיף"

אוגוסט… הגנים סגורים, הילדים בבית… זה הזמן לנצל את החופש ולהגיד "ביי-ביי" לחיתולים!

זו ההזדמנות להשקיע שעתיים מזמנכם ולהכיר הורים עם מטרות דומות, לחלוק איתם את נסיונכם ולשמוע על נסיונם של אחרים, לקבל מענה לשאלות והכוונה אישית בכל הנוגע לתהליך הגמילה של ילדכם, ובסוף המפגש לצאת עם ידע נרחב וכלים מעשיים לגמילה מוצלחת!

ההתחלה ב-9:30, העלות – 50 ש"ח למשתתף.

 

נמשכת ההרשמה לסדנת "חזרה לשגרה/גזרה לאחר לידה"

המיועדת לאמהות בחופשת לידה. סדנה בגישה ייחודית המשלבת שינויי חשיבה ותפיסת הגוף, יחד עם אכילה בריאה, טעימה והתעמלות מהנה (יחד עם התינוק).

הסדנה בת 6 מפגשים. מועד התחלה משוער – תחילת ספטמבר 2012.

 

החלה ההרשמה לסדנה "ממתינים לנכדים"

סדנה חווייתית חסרת תקדים לסבתות וסבים שרוצים להיות בעניינים!

3 מפגשים מרתקים בהם נדבר על הורות וסבאות, יחסים במשפחה המורחבת, טיפול בתינוק והנקה, תקשורת עם נכדים ועוד.

הורים לעתיד! כדאי לכם למהר ולרשום את הוריכם, באמת!

הסדנה הקרובה תערך בשפה הרוסית!

מועד ההתחלה המשוער – סוף ספטמבר 2012.

לפרטים נוספים (בשפה הרוסית) לחצו כאן

   

כמו כן אנחנו ממשיכות בפעילויות השגרתיות שלנו:

הליכה עם עגלות בחוף הים בימי א' בבוקר עם רעיה

ומפגשי אמהות ותינוקות בכרמל בימי ג' בבוקר עם גלה

 

להרשמה ומידע נוסף: 050-2221214, 052-9771231

 

נשמח לראותכם באירועים שלנו!

 

 

חזרה לגזרה אחרי הלידה

רעיה ויינשטיין

 

להיות אימא בריאה, חטובה ומאושרת

מזל טוב, ילדת! יש לך תינוק מקסים וקיבלת את גופך בחזרה. עדיין לא כפי שהוא היה פעם, ואולי אף תרצי שהוא יהיה יותר טוב מפעם. זה אפשרי, חשוב רק לדעת מה לעשות, להתקדם בקצב של הגוף ולזכור – להנות מהדרך!

להיות אימא זו חוויה מדהימה. יחד עם זאת, זו גם יכולה להיות חוויה מתישה ולעתים – חוויה, שמשאירה אותך ללא כוחות ואנרגיה להכין לעצמך ולו סנדוויץ' פשוט, שלא לדבר על להשקיע בהכנות ובישולים של אוכל בריא ומזין.

בכתבה זו אני רוצה לחשוף אותך לכמה דרכים פשוטות ומהנות להזין את עצמך באוכל בריא, להתעמל בכיף, תוך כדי מטלות יומיומיות וטיפול בתינוקך – וכך ולחזור לגופך במהרה.

 

  1. הכל מתחיל מסדר עדיפויות – נסי להעלות את ההזנה של גופך בסולם סדרי עדיפויות שלך. הרי ברגע שגופך יקבל את ההזנה שהוא צריך, הוא יגמול לך באנרגטיות, חיוניות, הרגשה טובה ומצב רוח מרומם, וכך תינוקך וכל המשפחה יהנו מאימא שמחה, פעילה ומחייכת. אימא שמרגישה טוב, זה רווח למשפחה כולה.
  2. פירות וירקות בתפריט היומי שלך. מאוד יכול להיות שלא יהיה לך חשק לעמוד ולחתוך סלט, את עייפה ורוצה לישון כל הזמן. מצד שני, משפחת הירקות, היא אחת התרופות לאנרגיות החדשות, לכן חשבי על זה כהשקעה לטווח קצר והארוך. אפשר לאכול ירקות שלמים שטופים, לקנות לקטים מוכנים (קצת יקר, אבל בהחלט משתלם לאור הנסיבות), או לבקש ממישהו קרוב להכין לך סלט – הכי טוב, הכי מפנק וכייפי (כמובן, אם יש אפשרות כזו).
  3. לכבד ולהזין את הגוף. גופך משתקם עכשיו מטראומה לא קטנה, הריון זה לא דבר קל עבורו, נסי להמנע מדיאטות קיצוניות. דיאטה לא תתרום להרגשה טובה, להפך, לרוב היא גורמת לעצבנות, תשישות והרגשה שלילית, וזה בנוסף לתשישות עקב חוסר שעות שינה וטיפול מסביב לשעון במישהו שתלוי בך לחלוטין.  חלקי את יומך לארוחות קטנות כל כמה שעות. גם אם הארוחות לא יוצאות בשעות קבועות וגם אם לא תמיד יש סלט חתוך מוכן, דאגי לגופך, באותה במידה בה את דואגת לתינוקך. גופך, הוא  "התינוק" הנוסף שלך וישאר כזה לתמיד. רק את יכולה לדאוג ולפנק אותו. דאגי לו והוא יגמול לך בכוח פיזי אדיר והרגשה טובה.
  4. לבשל ולהקפיא. כשאת מבשלת, או כשמבשלים לך, בשלי כמות גדולה יותר ותקפיאי, זה יעזור לך לאכול בריא לאורך תקופה מבלי לבשל כל יום. גם פירות וירקות קפואים (דוגמת סנפוסט) זה דבר מעולה, מלא ויטמינים ומינרלים, משביע ותורם לבריאות גופך והרגשה טובה. אם חברים ומשפחה רוצים לעזור, נצלי את עזרתם לבישול ארוחה ביתית בריאה וטעימה.
  5. הנקה והעשרת תפריט. אם את מיניקה, העשירי את גופך ברכיבים חיוניים עבורו, על מנת שייצור חלב עשיר ובכמות המתאימה לצורכי תינוקך. אכלי ארוחות מאוזנות, תשתי הרבה מים, שלבי בתפריט אגוזים, שקדים, פירות יבשים, דגנים מלאים, פירות וירקות , ותראי שהינך מרגישה טוב, חזקה ומלאת כוחות ובנוסף יש לך הרבה חלב ותינוקך שבע ורגוע.
  6. פעילות גופנית – מבורכת והכרחית. כאשר את מרגישה עייפה, מותשת, ואת במחסור קבוע של שעות שינה, הדבר האחרון שמעניין אותך, זה פעילות גופנית. מה שאולי כן יגרום לך להמשיך לקרוא את הפסקה הזו, זה אם תדעי, שפעילות גופנית יכולה להרגיע אותך, לגרום לך להרגיש טוב יותר עם עצמך, להעלות את רמת הכושר הגופני, ומה שאולי יעניין אותך יותר –  להקל עלייך בפעילות היומיומית. אם את פחות מ-6 שבועות אחרי הלידה, אז את בטח יודעת שזה עדיין לא הזמן לפעילות גופנית מאומצת, אבל זה לא אומר, שאי אפשר לעזור לגוף להתאושש ולהתחזק. כנסי לכאן ותכירי מספר תרגילים קלים לביצוע שישפרו פלאים את התחושה הגופנית שלך. שלבי את התרגילים הבאים במערך היומי שלך ותראי כיצד את מתחילה להרגיש אנרגטית וחזקה יותר.
  7. מפגשי אימהות. מומלץ מאוד להצטרף למפגשי אימהות טריות, אם יש מפגשים עם התעמלות, עוד יותר טוב  – ככה אפשר גם להתחטב ובנוסף לחלוק חוויות ולשתף אימהות אחרות בדילמות ושאלות שעולות. ישנם הרבה תרגילים מעולים שאפשר לבצע יחד עם התינוק וכשזה במסגרת, יש פחות סיבות "למה לא", ויותר סיבות "למה כן" לעשות. בניוזלטיר הבא תצא כתבה עם מספר תרגילים אותם אפשר לעשות בזמן טיול עם עגלה ובכך גם לטייל וגם להתחטב.

 

סיכומו של דבר, זכרי, ההשקעה שלך בעצמך היא ההשקעה שלך במשפחתך לטווח ארוך, כי אימא בריאה, אנרגטית ושמחה – זה רווח לכל המשפחה!

 

גלה גווין – יועצת תינוקות ודולה לאחר לידה

רעיה ויינשטיין – דיאטנית קלינית ומדריכת כושר לנשים בהריון ואחרי לידה

050-2221214

052-9771231

 

במידה והנכם מעוניינים להסיר את עצמכם מרשימת התפוצה של היל”ה – היריון, לידה והורות, אנא השיבו למייל זה במילה אחת "הסר"

 

לחזור להתחלה

כתיבת תגובה