היל"ה – ניזלטר ספטמבר 2012

שלום לכן ושנה טובה!

חגי תשרי מתקרבים, רובנו כבר עסוקות בהכנות ובקניית מתנות ליקירינו…

לפני שתתחילו בבישולים כדאי לכן לעיין בכתבתה של רעיה שהכינה עבורכן תפריט הבריאה שמתאימה במיוחד לנשים לאחר לידה ולנשים מניקות.

 

מהדורת חודש ספטמבר:

תפריט לדוגמה לאישה מניקה

תוכנית הפעילויות המתקרבות – מהרו להירשם!

שאלות ותשובות על גמילה מחיתולים

 

קריאה מהנה שתהיה לכולנו שנת בריאות, שלום ואושר!

 

רעיה וגלה

http://www.mindeat.co.il

http://galagwynn.co.il/

 

מידע נוסף על הפרויקט וגליונות קודמים של הניוזלטר ניתן למצוא כאן

כמו כן, ניתן להצטרף לרשימת התפוצה שלנו על ידי שליחת מייל עם פרטיכם לכתובת ממנה יצא הניוזלטר או דרך העמוד "צור קשר" באתר של רעיה או של גלה.

 

גלה גווין – יועצת תינוקות ודולה לאחר לידה

רעיה ויינשטיין – דיאטנית קלינית ומדריכת כושר לנשים בהריון ואחרי לידה

050-2221214

052-9771231

 

 

תפריט לדוגמא לאישה מניקה

רעיה ויינשטיין

מזל טוב! ילדת את תינוקך המקסים ועכשיו את רוצה להתחיל לחזור לעצמך, גם פיזית וגם נפשית. את בטח שואלת, מה כדאי לי לאכול על מנת לספק לגופי את הרכיבים הדרושים לו לשיקום, ליצור תקין של החלב, להרגשה טובה ובשביל לרדת במשקל בהדרגתיות וביעילות? להלן תפריט לדוגמה לאישה מניקה.        

זמני הארוחות יכולים לנוע לפי שעות הערות של תינוקך ושלך. יחד עם זאת, יש חשיבות רבה לסדר של הארוחות ופיזור הארוחות על פני היום.

ארוחת בוקר

(ארוחה חשובה מאוד, השתדלי להקפיד עליה)

1-2 פר' לחם מלא (לא לפחד מהלחם, הוא משביע, ממלא ותורם)

ביצה קשה או חביתה או טונה,

גבינה לבנה 5% או קוטג' או ריקוטה 5%,

ירקות חתוכים או סלט עם כפית שמן או כף טחינה,

תה צמחים.

ארוחת ביניים (2-3 שעות אחרי ארוחת בוקר)

יוגורט ביו 3% ופרי (או פירות יבשים 2-3 יחידות)

או פרי וחופן אגוזים או שקדים או פרוסת לחם מלא עם ממרח כלשהו וירק.

ארוחת צהריים

מרק ירקות או ירקות מבושלים או סלט,

מנה בשרית או דג,

תוספת קיטניות או אורז או איטריות או בורגול או קינואה או תפו"א

(חשוב להקפיד, שמנת ירקות תהיה כחצי מהצלחת,

מנה בשרית יחסית גדולה, ומנת פחמימות קטנה).

 

*אם אין זמן, כוח או חשק (כן, זה קורה) לבשל:

2 פרוסות לחם מלא עם פסטרמה או טונה או ביצה

עם ממרחי  אבוקדו/טחינה/חומוס/חצילים על האש

וירקות חתוכים (לא חובה לחתוך סלט).      

ארוחת ביניים (סביב 16:00-17:00)

דומה לארוחת 10:00 – ניתן גם לפנק את עצמך במנת מתוק:

2 עוגיות בריאות או כמה קוביות שוקולד מריר או פירות יבשים

או פר' לחם עם ממרח חלבה.

ארוחת ערב

אפשרי בהחלט להחליף בין ארוחת  צהריים לארוחת ערב,

מה שיותר נוח לך.

סלט ירקות או ירקות חתוכים,

טונה או ביצה (ביצה ליום) או מספר סוגים של גבינות,

1-2 פר' לחם מלא.

 

אני בטוחה, שישנם גם לילות ללא שינה והגוף בהחלט זקוק לתוספת אנרגיה,

אז ותרי על יסורי מצפון ודאגי לארוחת לילה קלה ומשביעה (לא חובה, אלא רשות J):

2 פתית עם ממרח או פר' לחם מלא עם ממרח או פרי או יוגורט – משהו שישביע, ירגיע ויתן הרגשה טובה!

* התפריט הוא כללי וכמובן כדאי להתאים את התפריט לך באופן אישי, כאשר נלקחים בחשבון: סדר יום שלך, העדפות והאהבות שלך באוכל, נתונים גופניים ומצבך הבריאותי.

שיהיה בתיאבון ומזל טוב!!!!!

תוכנית הפעילויות המתקרבות:

 

נמשכת ההרשמה לסדנה "ממתינים לנכדים"

סדנה חווייתית חסרת תקדים לסבתות וסבים שרוצים להיות בעניינים!

3 מפגשים מרתקים בהם נדבר על הורות וסבאות, יחסים במשפחה המורחבת, טיפול בתינוק והנקה, תקשורת עם נכדים ועוד.

הורים לעתיד! כדאי לכם למהר ולרשום את הוריכם, באמת!

הסדנה הקרובה תערך בשפה הרוסית!

מועד ההתחלה – 20.09.2012.

לפרטים נוספים (בשפה הרוסית) לחצו כאן

 

נמשכת ההרשמה לסדנת "חזרה לשגרה/גזרה לאחר לידה"

המיועדת לאמהות בחופשת לידה. סדנה בגישה ייחודית המשלבת שינויי חשיבה ותפיסת הגוף, יחד עם אכילה בריאה, טעימה והתעמלות מהנה (יחד עם התינוק).

הסדנה בת 6 מפגשים. מועד התחלה – 15.10.2012

 

19.10 – סדנת גמילה מחיתולים "נגמלים בכיף"

מי שחושבת שכל עונה טובה לגמילה מחיתולים (וזה אכן כך) מוזמנת להירשם!

זו ההזדמנות להשקיע שעתיים מזמנכם ולהכיר הורים עם מטרות דומות, לחלוק איתם את נסיונכם ולשמוע על נסיונם של אחרים, לקבל מענה לשאלות והכוונה אישית בכל הנוגע לתהליך הגמילה של ילדכם, ובסוף המפגש לצאת עם ידע נרחב וכלים מעשיים לגמילה מוצלחת!

ההתחלה ב-9:30, העלות – 50 ש"ח למשתתף.

 

כמו כן אנחנו ממשיכות בייעוצים הפרטיים בתחומי התזונה הבריאה, הטיפול בתינוקות וגמילה מחיתולים ובפעילויות השגרתיות שלנו:

הליכה עם עגלות בחוף הים בימי א' בבוקר עם רעיה

ומפגשי אמהות ותינוקות חינמיים בכרמל בימי ג' בבוקר עם גלה

 

להרשמה ומידע נוסף: 050-2221214, 052-9771231

 

נשמח לראותכם באירועים שלנו!

 

 

שאלות ותשובות על גמילה מחיתולים

גלה גווין

גדלתי! הגיע הזמן לשינוי!

כשאני מלווה הורים בתהליך הגמילה מחיתולים מתעוררות שאלות רבות. בדרך כלל אנחנו מתחילים בשאלה המרכזית "איך מתחילים?", אך העניינים מתגלגלים, ולאט-לאט אנחנו מגיעים לשאלות יותר ממוקדות. חלק מהשאלות חוזרות אצל הורים רבים, לכן החלטתי לרכז אותן ואת התשובות שנתתי במקום אחד.

לפני כשבועיים התחלנו בגמילה של בננו, בן שנתיים. כשהוא מסתובב בעירום הוא ניגש לסיר ועושה פיפי. אבל ברגע שאנחנו לובשים לו תחתונים הוא תמיד מפספס. האם לשים לבני תחתונים ולנגב שלוליות או בינתיים להמשיך בלי? איך ללמד אותו לקרוא לעזרה או לגשת לסיר גם כאשר הוא עם תחתונים?

לדעתי, עבר מעט מאוד זמן מאז שהתחלתם בגמילה. הילד התקדם יפה מאוד יחסית לילדים אחרים בני גילו. כרגע נראה שהוא עדיין לא רואה הבדל בין תחתונים לחיתול חד-פעמי ולכן עושה פיפי בתחתונים כאילו שיש עליו חיתול. בשלב זה הייתי נותנת לילד זמן כדי לחזק את המיומנות החדשה שהוא רכש ורק אחר כך לשנות תנאים או להוסיף דרישות חדשות. בינתיים את יכולה להראות לבנך את ההבדלים הקיימים בין חיתולים לבין תחתונים ולספק לו אפשרות לצפות מה בני משפחה אחרים עושים עם התחתונים כשיש להם פיפי.

 

אנחנו חושבים להתחיל בגמילה מחיתולים, אך מתלבטים בין סיר לאסלה. אולי לא כדאי ללמד את הילד לעשות בסיר אם אחר כך ממילא נצטרך ללמד אותו להשתמש באסלה?

ההחלטה קודם כל תלויה בגיל הילד הנגמל. ילדים גדולים, יציבים וגבוהים, בהחלט יכולים להתחיל ללמוד לעשות צרכים הישר לאסלה. פעוטות עד גיל שנתיים בדרך כלל עדיין לא מסוגלים להתיישב על האסלה באופן עצמאי וזקוקים לעזרה של המבוגר, מה שמעכב משמעותית את כל תהליך הלימוד. בכל מקרה אני רוצה לציין שבדרך כלל ילדים מחכים את סובביהם ומתחילים להשתמש באסלה מיוזמתם גם בלי שמלמדים אותם.

 

התחלנו בגמילה לפני זמן מה, נראה שיש התקדמות. אבל יש גם בעיה. בבית תמיד מבקש לעשות פיפי בסיר, אך לא מוכן לעשות פיפי בגן. הגננות מציעות לו כל הזמן, אבל הוא לא מוכן לשבת על סיר גם כשהבאנו לו סיר אחר. מה לעשות?

תנאי הסביבה בבית ובגן שונים זה מזה. גם היחסים של בנך עם הגננות לא משתווים לאלה שיש לו עם הוריו. זה בהחלט גורם להבדלים בהתנהגות, ובדרך כלל זה מתבטא לא רק בתחום הפיפי-קקי. כדאי לדבר עם הגננות ולקבל תמונת מצב יותר מפורטת על המתרחש: איך הן מציעות לו, באיזו תדירות, איך הילד מגיב, האם הוא מתאפק, האם הוא מגלה עניין במה שילדים אחרים בגן עושים… אם מדובר בסירוב לשבת על סיר, רוב הסיכויים שהגננות מפעילות לחץ יתר על הילד – מציעות בתדירות גבוהה מדי או הגיבו חזק מדי לפספוס. הייתי ממליצה להביא כמה זוגות מכנסיים להחלפה ולבקש מהגננות לעשות הפסקה ולא לקחת אותו לשרותים בתקופה הקרובה. ברוב המקרים ילדים מתחילים לשתף פעולה כבר כעבור כמה ימים של הפסקת לחץ עליהם.  

 

זהו זה. יש אינסוף מצבים ואינסוף שאלות סביב נושא הגמילה שלא עניתי עליהן בכתבה זו. אתם מוזמנים לשלוח את שאלותיכם בנושא הגמילה מחיתולים דרך עמוד יצירת קשר באתר שלי. אשמח מאוד לענות עליהן ואולי גם תזכו לראות אותן שוב באחד הגיליונות הבאים.  

 

 

גלה גווין – יועצת תינוקות ודולה לאחר לידה

רעיה ויינשטיין – דיאטנית קלינית ומדריכת כושר לנשים בהריון ואחרי לידה

050-2221214

052-9771231

 

 

במידה והנכם מעוניינים להסיר את עצמכם מרשימת התפוצה של היל”ה – היריון, לידה והורות, אנא השיבו למייל זה במילה אחת "הסר"

 

לחזור להתחלה