היל"ה – ניוזלטר אוקטובר 2012

שלום לך,

החגים מאחורינו, חופש, מפגשים משפחתיים, ילדים חוזרים לגן, פעוטון, בית ספר וכל המשפחה חוזרת לשגרה.

זו יכולה להיות תקופה נהדרת להחליט ליצור שגרת חיים בריאה  ופעילה עבור כל המשפחה וכמובן עבורך!

אנחנו שמחות להביא לך את הגיליון החמישי של היל"ה, עם שתי כתבות  מרתקות. נכון שאת עסוקה בלשלב את העבודה והמשפחה, נכון שבריאות תינוקך עולה על הכל… אבל הפעם חשוב לנו שתשימי דגש על עצמך, על גופך ואיכות חייך.

 

במהדורת חודש אוקטובר:

אימהות עסוקות בוחרות – בריאות!

חדשות המרכז

תוכנית פעילויות מתקרבות

לילות בטוחים – כמה מילים על שינה משותפת

 

 

קריאה מהנה ושיהיה לכולנו קיץ מדהים!

רעיה וגלה

http://www.mindeat.co.il

http://galagwynn.co.il/

 

 

מידע נוסף על הפרויקט וגליונות קודמים של הניוזלטר ניתן למצוא כאן

כמו כן, ניתן להצטרף לרשימת התפוצה שלנו על ידי שליחת מייל עם פרטיכם לכתובת ממנה יצא הניוזלטר או דרך העמוד "צור קשר" באתר של רעיה או של גלה.

 

גלה גווין – יועצת תינוקות ודולה לאחר לידה

רעיה ויינשטיין – דיאטנית קלינית ומדריכת כושר לנשים בהריון ואחרי לידה

050-2221214

052-9771231

 

אימהות עסוקות בוחרות – בריאות!

רעיה ויינשטיין

 

במציאות הלא פשוטה שלנו כל כך קשה למצוא זמן לעצמנו, במיוחד אם את אימא עסוקה, העובדת במשרה מלאה, המגיעה הביתה ומנסה להשתלט על מטלות הבית, ילדים, בישולים ואולי, זמן איכות עם המשפחה… אם ישאר זמן. מוכר לך?

למצוא זמן בשביל להשקיע בעצמך, לאכול בריא, שלא לדבר על להתעמל, נשמע כמו משימה בלתי אפשרית.

לכן, החלטתי לאסוף את כל הידע, הניסיון והיצירתיות שלי בשביל להביא לך מספר טיפים, אשר יעזרו לך לעצור לדקה ולהגיד: "עכשיו זה התור שלי"!

1.החליטי שזה התור שלך. כן, ככה, פשוט. יום בהיר אחד, עדיף שזה יהיה היום ולא עוד מספר שנים, כאשר הגוף יצעק "הצילו". החלטי שמגיע לך להשקיע בעצמך! ההשקעה הזו כוללת בתוכה – אכילה נכונה ובריאה, פעילות גופנית מהנה, פרגון עצמי בדברים קטנים, אך משמעותיים עבורך. אם תרגישי קושי ורגשות אשם יתחילו לצוץ מכל עבר, חשבי שההשקעה בעצמך, זו בעצם ההשקעה בילדים שלך ובמשפחה שלך, רק בעקיפין. הרי ידוע שכאשר "אימא בריאה ומאושרת כל המשפחה מרוויחה".

2. התחילי להזין את גופך. אני מדגישה את עניין ההזנה, כיוון שבדיוק כפי שאנחנו אחראיות על ההזנה של התינוק שלנו, יש לנו את אותה האחריות כלפי הגוף שלנו. תחשבי, שהגוף שלך הוא תינוק (כל החיים) והוא זקוק ליחס, אהבה והזנה, וכאשר אינו מקבל את מה שהוא זקוק לו, הוא מתחיל "לבכות". רק שאת הבכי של הגוף אנחנו בדרך כלל לא שומעים, עד שהתשישות משתלטת והמחלות מתחילות לצוץ מכל עבר.

ארוחות מסודרות, עם הרכב נכון ובזמנים המתאימים לגוף, יחסכו ממך תחושת רעב הלא נעימה, התקפי אכילה בלתי נשלטים, עייפות, חוסר ריכוז והמון תחושות לא נעימות נוספות.

נכון שזה לא פשוט להתחיל להתארגן ולהביא אוכל לעבודה, וגם כאשר יש חדר אוכל בעבודה, זה בכלל לא פשוט לקטוע את קו המחשבה ולרדת או לעלות לחדר אוכל. זה בכלל לא פשוט לחזור הביתה ובנוסף לכלים, כביסה וילדים "הכמהים לתשומת לב", להשקיע בארוחה טובה ובריאה עבור עצמך. יחד עם זאת, צעד זה יביא לך כל כך הרבה אנרגיות, הרגשה טובה וחיוניות, תחושה נוחה בגוף ומצב רוח מרומם, שזה יהפוך את ההשקעה למשתלמת.

להמשך הכתבה

 

 

ההחדשות שלנו:

למרות הלחץ של חגי חודש ספטמבר הצלחנו להתחיל ולהעביר בכיף את סדנת ההכשרה לסבתות מתחילות "ממתינים לנכדים". מאוד מרגש היה לשמוע שאחת ממשתתפות הסדנא קיבלה בשורה משמחת על הולדתו של נכדה הבכור בדיוק כשהייתה בדרך אל הפגישה הראשונה שלנו. כדי שהיא תוכל ליישם מיידית את המידע שרוכשים בסדנא, שיניתי טיפה את סדר הנושאים. אך זה לא השפיע על האווירה הכללית של פתיחות ודיאלוג,שכל כך חשובה באירועים מסוג זה. במהלך הסדנא, המשתתפות דיברו הרבה על חווית ההורות שהייתה להן: על הימים הראשונים עם התינוק, על הדאגות הראשונות, על האושר ועל המון דברים אחרים שמלווים אמא טרייה … דיברנו על תפקידם של סבים וסבתות בגידול נכדים, ועל ההזדמנויות שנפתחות עם הכניסה לתפקיד החדש. השווינו את ההמלצות הקשורות לטיפול בתינוק ולהנקה, את הקיימות כיום ואת אלו שהיו פעם… והמון, המון זמן הקדשנו לנושא של יחסים בין הדורות. בקיצור, היה פשוט נהדר!

 

רציתי גם להוסיף את מה שכתבה לי בתה של אחת המשתתפות: "אמא שלי מאוד נהנתה בקורס ואפילו נראה לי שעתה היא גם יותר קשובה לצרכים שלנו"

 

פעילויות מתקרבות:

 

מתחילה הרשמה לסדנת אימהות לאחר לידה "אימהות חטובות" –הסדנה כוללת הבטים בתזונה בריאה לאחר לידה , חזרה לשגרה והתעמלות חווייתית יחד עם התינוק.

6 מפגשים פעם בשבוע. תאריך פתיחה דצמבר 2012 ימי ב' 09:30 – 11:30

החלה ההרשמה לסדנת "חזרה לשגרה/גזרה לאחר לידה"

 

מפגשי אמהות ותינוקות בכרמל בימי ג' בבוקר עם גלה – פעילות חינמית וכיפית לאמהות בחופשת לידה

הפרטים בטלפון: 050-2221214

 

את בהריון ורוצה לשמור על תזונה בריאה וגוף חטוב?

רוצה יחס אישי? תוכנית ליווי אישי בתקופת ההריון

לפרטים: http://www.mindeat.co.il/my-products

 

תוכנית ליווי אישי בשיטת MindEat "את יכולה להגיע לגוף חלומותייך"

לפרטים:  http://www.mindeat.co.il/mentoring  

 

 

נשמח לראותכם באירועים שלנו!

 

 

לילות בטוחים – כמה מילים על שינה משותפת

גלה גווין

 

אמצעי תקשורת רבים בארץ דיווחו על טרגדיה שהתרחשה החודש בנתניה. תינוקת בת חצי שנה ישנה במיטת הוריה, נתקעה בין המזרן לקיר ונחנקה. תאונה מזעזעת, אין ספק… אך האם באמת מותה הטרגי של הילדה נבע מכך שהיא ישנה במיטת הוריה?  או שמקור האסון לא בכך?

בשנים האחרונות,שינה משותפת של הורים וילדים הופכת לפופולרית יותר ויותר בחברה המערבית. קשה להתעלם מיתרונותיה של לינה משותפת: אימא לא צריכה לקום לצורך הנקות לילה, התינוק לא מבלה דקות ארוכות בבכי בנסיון להעיר את הוריו, חוסכים את ההוצאות על מיטת תינוק, המצעים, מכשירי תקשורת והתראה… יותר ויותר מחקרים מאשרים את ההשפעה החיובית של שינה עם הורים על התנהגות והאופי של ילדים..  הנה, למשל, תוצאות מחקר שפורסם בבריטניה בשנת 1994:

"ילדים ש"לעולם לא ישנו" עם הוריהם היו פחות ניתנים לשליטה, פחות מאושרים ונטו יותר להתפרצויות זעם. יתרה מזאת, החוקרים מצאו כי ילדים שאף פעם לא הורשו לישון  עם הוריהם, היו יותר פחדנים מאלה שתמיד ישנו במיטת ההורים לאורך כל הלילה.[1]

עם זאת הורים רבים נרתעים מלישון עם ילדיהם מחשש לחנוק אותם. שוק מוצרי תינוקות מציע כיום מגוון רחב של פתרונות בדיוק עבור הורים אלה. חוץ מזה, שינה משותפת, כמו כל תחום אחר, מחייבת שמירה על כמה כללי בטיחות. ודווקא עליהם אני רוצה להרחיב בכתבה הנוכחית. ובכן, כללי בטיחות בעת שינה משותפת במיטת הורים:

 

  1. שינה על מזרן קשיח שמוצמד היטב לדפונות המיטה. אסור לישון עם תינוק על מזרן נוצות או על מיטת מים.

  2. הרחיקו עצמים מהאיזור בו ישן תינוק. שום כריות, צעצועים או חפצים אחרים שעלולים לחנוק אותו. בדרך כלל כרית של האם נמצאת במרחק בטוח מהתינוק, לכן כל האמהות יכולות להרגיש בנוח לישון על כרית.

  3. תינוק לא ישן ליד אביו או ליד ילדים אחרים במשפחה, רק ליד אמו. לצורך מניעת נפילות תצמידו את מיטתכם לקיר, כך שלא יישארו מרווחים בין הקיר למיטה. תינוק יישן בין הקיר לאימו, שאר בני המשפחה יכולים לישון בקצה השני של המיטה.

  4. תדאגו לשמיכה נפרדת לאמא ולשמיכה נפרדת עבור התינוק. אסור לתינוק לישון מתחת לאותה שמיכה עם המבוגר!

  5. עישון ההורים מגביר משמעותית את שכיחות המקרים של מוות בעריסה. לא מומלץ לישון עם תינוקות אם אתם מעשנים.

  6. לעולם אל תשנו עם תינוק עם אתם תחת השפעת אלכוהול, סמים או תרופות!

  7. יש להימנע מחימום יתר.

 

שנת רוב האמהות שישנות עם ילדיהן מספיק רגישה כדי לחוש בשינויים הזעירים ביותר בתנועותיו או בנישמתו של תינוק. עובדה זו מאפשרת להורים להגיב מהר יותר למקרים של הפרעות בנשימת התינוק ולהפחית משמעותית את הסיכוי למוות בעריסה. כמו שאתן רואות, שינה משותפת בכלל לא מפחידה אם זוכרים על בטיחות!

מאחלת לכולכן לילות שקטים!

 

[1]Heron P. Nonreactive CO-sleeping and Child Behavior: Getting a Good Night's Sleep All Night Every Night. Masters Thesis, University of Bristol, Bristol, United Kingdom , 1994

 

 

גלה גווין – יועצת תינוקות ודולה לאחר לידה

רעיה ויינשטיין – דיאטנית קלינית ומדריכת כושר לנשים בהריון ואחרי לידה

050-2221214

052-9771231

 

 

במידה והנכם מעוניינים להסיר את עצמכם מרשימת התפוצה של היל”ה – היריון, לידה והורות, אנא השיבו למייל זה במילה אחת "הסר"

 

לחזור להתחלה