היל"ה – ניוזלטר נובמבר 2012

 

שלום לך!

מה שלומך?
יש לנו חדשות מעולות בשבילך: גלה התחילה ללמוד בקורס "דולות תומכות לידה", זה אומר שבקרוב נוכל להעשיר את הניוזלטרים  בחומרים מעניינים על הכנה ללידה ולידה עצמה. נוכל לדון בשאלות הקשורות בלידה וכעבור מספר חודשים תוכלו להיעזר בשרותיה של גלה גם בתור דולה מלווה בלידה!
בינתיים נדבר על החורף שהתחיל רשמית  וכל מה שמגיע איתו: גשמים, קור ו… מחלות. אנחנו מזמינות אותך לקרוא את הכתבה החדשה של רעיה על הכנת המשפחה לחורף בריא!

 

מהדורת חודש נובמבר:

משפחה בריאה בחורף!

תוכנית פעילויות מתקרבות – מהרו להירשם!

שיטת פאולה כדרך לשימור רצפת האגן

 

קריאה מהנה!
 

רעיה וגלה

http://www.mindeat.co.il

http://galagwynn.co.il/

 

מידע נוסף על הפרויקט וגליונות קודמים של הניוזלטר ניתן למצוא כאן

כמו כן, ניתן להצטרף לרשימת התפוצה שלנו על ידי שליחת מייל עם פרטיכם לכתובת ממנה יצא הניוזלטר או דרך העמוד "צור קשר" באתר של רעיה או של גלה.

 

משפחה בריאה בחורף!
רעיה ויינשטיין

עדיין לא ברור אם רשמית החורף התחיל, אבל המחלות שמגיעות עם בואו של החורף כן התחילו. מי שאחראי אם הוירוסים ידבקו אלינו או לא, זו מערכת החיסון שלנו, שתפקידה להגן עלינו, כמו צבא נאמן. הבעיה היא, שקיימים הרבה גורמים, אשר מחלישים את ה"צבא" שלנו. אחד מהם זה המזון, או, יותר נכון, רכיבים מסויימים במזון שלנו. היום אני רוצה להביא בפניכם מספר דרכים יעילות לחיזוק המערכת החיסונית המשפחתית.

10 הסודות לחורף חמים, נעים ובריא:

  1. מרקים. עם בואו של החורף מומלץ לבשל מרק עשיר בירקות. מרק ירקות כתומים"מרק כתום", המכיל גזר, בטטה, דלעת ודלורית, מרקי קיטניות למיניהם עדשים, אפונה, שעועית ומרקים עשירים במגוון ירקות העוזרים גם לחמם את גופנו בימי החורף הקרים, גם נותנים לנו תחושה של שובע למשך שעות רבות וגם מספקים לגוף ויטמינים ומינרלים המסעיים לחיזוק המערכת החיסונית שלנו. מרק עשיר, זוהי דרך מצויינת להכניס ארוחה שלמה בסיר אחד, מלאה בכל מה שגופנו זקוק לו בחורף.
  2. ירקות מבושלים. בחורף החשק לסלט יורד בגלל הקור ולכן אנחנו נוטים לשכוח את הירקות בארוחות. ירקות מבושלים, קלויים או מאודים, מהווים תחליף נפלא לירקות הטריים בימי החורף ומקור נהדר לויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.
  3. פעילות גופנית. כדאי לחשוב על תוכנית פעילות גופנית לתקופת החורף, כיוון שגם פעילות גופנית, בנוסף לירקות, מחזקת את המערכת החיסונית שלנו.
    יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות עם המשפחה בבית, כשיורד גשם, וגם בחוץ, כאשר קר ואין גשם. אם יש לכם ילדים קטנים, הם כל כך ישמחו להשתתף איתכם בפעילות אקטיבית, כגון: תופסת, משחקי כריות והרבה פעילויות נוספות, בהתאם למה שהבית שלכם מאפשר.
  4.  נוזלים שתיית נוזלים מרובה חשובה גם בחורף, אך בשל מזג האוויר הסוער, נדמה לנו שאיננו צמאים. מחסור במים עלול לגרום לתסמינים רבים, בינהם עצבנות, יובש בעור וכאבי ראש. כדי לעודד את עצמנו בכל זאת לשתות, אפשר להחליף את המים בשתייה חמה, כגון: תה צמחים, חליטות או סיידר חם.
  5. שינה טובה. שינה אפקטיבית ומספקת, היא אחד התנאים למערכת חיסונית חזקה. אם תשמרו על שעות שינה קבועות ומסודרות, תעזרו למערכת החיסון שלכם ושל ילדכם להגן עליכם בפני וירוסים ומחלות נוספות.
  6. ארוחת בוקר ידוע, שארוחת בוקר היא אחת הארוחות החשובות של היום. בחורף אפשר להתחיל את הבוקר עם דייסת קוואקר, אפשר שהדייסה תהיה על בסיס מים או על בסיס חצי חלב וחצי מים. ניתן להוסיף לתוך הדייסה מעט פירות יבשים, אגוזים וקינמון, לפי הטעם האישי. דייסה כזו תספק אנרגיה, תחושת חמימות ושובע להמשך היום.
  7. תבשילים עם קיטניות. חורף הינה תקופה מצויינת לקיטניות. מאכלי חומוס, אפונה, שעועית ועדשים מספקים לגופנו ארוחה מזינה ומלאת ויטמינים ומינרלים חיוניים והסיבים התזונתיים, מסעיים לתחושת שובע לאורך זמן.
  8. תבליני חורף. על פי רפואה סינית, ישנם תבלינים הנחשבים למחממים את הגוף ותורמים לחיזוק מערכת החיסון שלנו. בין התבלינים המחממים: ג'ינג'ר, כמון, כורכום וקינמון. ניתן לשלב אותם במאכלים מבושלים שונים. את קינמון ניתן להוסיף לדייסה, תה או תפוח אפוי.
  9. פרוביוטיקה. ניתן להוסיף לילדים בשתייה חמה או במרק אבקה של פרוביוטיקה מיוחדת לילדים. את האבקה מספיק להוסיף פעם אחת ביום. החיידקים הטובים מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית של הילד וגם תורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול.
  10. פירות חורף. שלבו בתפריט המשפחה פירות חורף אשר עשירים בויטמין סי כגון: תפוזים, מדרינות, אשכוליות, קיווי, תותים. פירות אלה יוסיפו ויטמין סי המחזק את המערכת החיסונית וגם יהוו ארוחת ביניים בריאה לכם ולילדכם!

חורף נעים לכל המשפחה!

חדשות ואירועים מתקרבים

החלה ההרשמה לסדנה "ממתינים לנכדים" בשפה הרוסית

סדנה חווייתית חסרת תקדים לסבתות וסבים שרוצים להיות בעניינים!

2 מפגשים מרתקים בהם נדבר על הורות וסבאות, יחסים במשפחה המורחבת, טיפול בתינוק והנקה, תקשורת עם נכדים ועוד.

הורים לעתיד! כדאי לכם למהר ולרשום את הוריכם, באמת!

הסדנה הקרובה תערך בשפה הרוסית!

מועד משוער – ינואר 2013

מקום המפגשים: חיפה, קרוב למרכז הכרמל
לפרטים נוספים (בשפה הרוסית)
לחצי כאן

 

ממשיכה ההרשמה לסדנת אימהות לאחר לידה "אימהות חטובות" – הסדנה כוללת היבטים בתזונה בריאה לאחר לידה , חזרה לשגרה והתעמלות חווייתית יחד עם התינוק.

6 מפגשים פעם בשבוע בימי ב' 09:30 – 11:30, תאריך פתיחה: 07.01.2013

החלה ההרשמה לסדנת "חזרה לשגרה/גזרה לאחר לידה"

 

מפגשי אמהות ותינוקות בכרמל בימי ג' בבוקר עם גלה – פעילות חינמית וכיפית לאמהות בחופשת לידה

הפרטים בטלפון: 050-2221214

 

את בהריון ורוצה לשמור על תזונה בריאה וגוף חטוב?

רוצה יחס אישי? תוכנית ליווי אישי בתקופת ההריון

לפרטים: http://www.mindeat.co.il/my-products

 

תוכנית ליווי אישי בשיטת MindEat "את יכולה להגיע לגוף חלומותייך"

לפרטים:  http://www.mindeat.co.il/mentoring  

 

כמו כן אנחנו ממשיכות בייעוצים הפרטיים בתחומי התזונה הבריאה, הנקה, טיפול בתינוקות, תמיכה בנשים לאחר לידה וגמילה מחיתולים.

 

להרשמה ומידע נוסף: 050-2221214, 052-9771231

 

נשמח לראותכם באירועים שלנו!

 

 

שיטת פאולה כדרך לשימור רצפת האגן

גלה גווין

 

הריון, לידה ועומסים בחודשים הראשונים שלאחריה משפיעים מאוד על מצב רצפת האגן של האישה. למרבה הצער, רופאי נשים וצוותי חדרי לידה בבתי החולים כמעט ולא מספקים ליולדות מידע בנושא. זוהי הסיבה העיקרית שרוב הנשים מתחילות לחשוב על הצורך בחיזוק רצפת האגן רק לאחר שהן נתקלות בבעיות כמו צניחת רחם והנרתיק, דליפות שתן, קושי בחזרה לחיי מין… אלו הן רק כמה דוגמאות מרשימה ארוכה של בעיות שעלולות להתעורר בהיעדר התייחסות הולמת לאיזור זה בסמוך ללידה.

בדרך כלל אישה שסובלת מבעיות באיזור רצפת האגן מקבלת הפנייה לפיסיותרפיה. אבל זאת לא הדרך היחידה! היום אני רוצה לדבר על שיטת פאולה – השיטה המדהימה לשימור ושיקום רצפת האגן. לצורך הבהרת הנושא פניתי לדפנה וולף, מטפלת פאולה מוסמכת ובמקביל מטפלת בקרניוסאקרל, עם בקשה לענות על מספר שאלות:

  • דפנה, שיטת פאולה נחשבת לשיטה המושלמת לחיזוק רצפת האגן. את יכולה להסביר למה זה כל כך מוצלח?

    אני נזהרת מהמילה מושלמת… כל אחת צריכה למצוא לה את השיטה שלה לעזור לעצמה ואכן שיטת פאולה היא שיטה טובה ופשוטה ללקיחת אחריות על גופנו תוך יכולת שליטה אישית ע"י תרגילים שאנחנו עושות בעצמנו. למה זה טוב? רצפת האגן נקראת גם קרקעית האגן, חיץ הנקבים או פרינאום. הקרקעית בנויה משרירים הממוקמים מתחת לעצמות האגן. המעי הגס, הרחם ושלפוחית השתן נחשבים לאברים פנימיים מעל לשרירים אלה. לאברים אלה יש פתחים: פי הטבעת, פתח הנרתיק וצינור השתן. הפתחים של פי הטבעת וצינור השתן הם שרירים טבעתיים שנקראים בשפה מקצועית ספינקטרים. בתרגול השיטה מופעלים הספינקטרים, שרירים הנמצאים כאמור סביב פתחים שונים בגופנו, ואשר פועלים על פי התנועה הבסיסית של החיים: כווץ-שחרור, פתיחה-סגירה. פאולה גרבורג, ממציאת השיטה, גילתה כי השרירים הטבעתיים השונים פועלים בסינכרון עם כל מערכות הגוף. השיטה משתמשת בעיקרון זה לשיכלול היכולת, שיפור איכות החיים ולריפוי. באופן מעשי שריר תקין יכול לעזור לשריר בבעיה. למשל ע"י עבודה עם הפה אנו משפיעים על כל מערכת העיכול ופי הטבעת.

 

  • הבאת הילדים לעולם הינה תהליך די ארוך: הכנות להריון, החודשים הראשונים, הריון מתקדם, תקופה שלאחר הלידה… מתי כדאי להתחיל לבצע תרגילים כדי לשמור על בריאותה של רצפת האגן?

    פאולה זה אורח חיים. לומדים פעם אחת אצל מורה מוסמך סידרת שיעורים. מתוך החוויה נולדת הבנה של איזה תרגילים     טובים… כל אחת והתרגילים שנכונים לה שאפקטיבים לה… מה שחשוב זה לעשות זאת עם מורה מוסמך כדי שישים לב איתה על הדרך בה היא אוספת ומחזקת את רצפת האגן והגוף כולו. לא מעט אנשים מגיעים עם רעיונות כמו איך צריך לנשום. בפאולה אנחנו לא מלמדים איך לנשום. אנחנו נותנים תרגיל שמסדר את הנשימה. נשימה מאוזנת שומרת על רצפת האגן. בנוסף חלק ממערך לימוד פאולה הם לימוד ושינוי הרגלים כמו שתיה, ישיבה או איך לקום מישיבה לעמידה, דבר שמייצר הרבה לחץ על רצפת האגן… מי שמתכננת הריון רצוי שתלמד פאולה (עם מורה פרטי) לפחות שלושה חודשים לפני כניסתה להריון. אם אין באפשרותה לקחת שעורים פרטיים שתנסה למצוא מורה בקרבתה שנותן קבוצות. אם גם זה לא בנמצא או שהיא פשוט נכנסה להריון… חשוב לקחת שעורים פרטיים או הכנה אצל מורה מוסמך במהלך ההריון מסוף חודש שלישי, אם ההריון הוא הריון בסיכון השעורים ינתנו באופן פרטי בלבד בשילוב אישור הרופא המטפל. לימוד שיטת פאולה כהכנה ללידה במהלך ההריון מקנה שמירה על איזון הגוף, עוזר בלידה ובחזרה לתפקוד רצפת האגן והגוף כולו אחרי הלידה. באתר שלי תמצאו לינק לקטע קצר מתוך סרט שנעשה על השיטה בשנות ה-80. בסירטון מספרת הגניקולוגית ד"ר תפארת על תרגול השיטה במהלך ההריון. בינתיים השכלנו להבין שכדאי אפילו לפני ההריון להתחיל את התרגול.

 

  • מה את יכולה להמליץ ליולדות כדרך לשיקום האיזור לאחר הלידה?

    למי שעשתה פאולה אצל מורה מוסמך אני ממליצה לעשות מייד אחרי הלידה את התרגילים מרחוק עם העיניים או הפה. תרגילי הפה משפיעים לטובה על הספינקטר האחורי ועל מערכת המעי. יולדות רבות סובלות מטחורים במהלך ההריון או אחרי הלידה, והתרגול מקל . כיווץ-שחרור עיניים הוא תרגיל בסיסי שמפעיל את הספינקטרים התחתונים מרחוק ולא מטריד אותם. הסיבה שאני מעונינת שלא להטרידם לאחר הלידה היא בגלל  הקושי האוביקטיבי שהמקום חווה בעקבות הלידה ובטח אם היתה לידה מכשירנית טראומטית כמו ואקום וכדומה. בשבועות הראשונים אחרי הלידה צריך להיזהר מהרמת מסעות כבדים אגב, כיצד להרים את התינוק אנחנו מלמדים בשיטה בהכנה. הייתי שמחה לתת בכתב תרגילים מפורטים אך זה לא יהיה אחראי מצידי לעשות זאת ללא צפייה בתלמידה. כפי שציינתי בתשובתי הקודמת, לנשימה יש תפקיד חשוב מאד בהקשר לרצפת האגן. ישנן לא מעט נשים שמסיבות שונות מיצרות לחץ תוך ביטני בגלל דגשים שונים בנשימה. הדבר דוחף את האברים הפנימיים החוצה… לכן אמנע מנתינת תרגילים מפורטים. אשתף אתכן בתנוחות מנוחה שמקלות על הגב ועוזרות לרחם לחזור למקום ולרצפת האגן לנוח. זהו תרגיל סטטי בו אנו מרימות רגליים על שרפרף כסא או ספה כשאנו שוכבות על מזרון או שמיכה בעובי של כ-5 ס"מ (לא דקיק כמו ביוגה). אנו דואגות שאיזור הישבן יהיה צמוד לרגלי הכסא. בפלג גוף העליון נפתח את הזרועות לצידי הראש כמו חנוכיה. השמש הוא הראש והאמות הן נרות . תרגיל זה פורש את הגב התחתון ונותן מנוחה לאיזור רצפת האגן.

 

  • שמעתי ששיטת פאולה משפרת משמעותית את מצב התינוקות שסובלים מריפלוקס. האם זה נכון? האם ישנם מקרים אחרים בהם טיפולי פאולה יכולים להועיל לילדים קטנים?

    בהחלט אפשר וכדאי לעבוד עם תינוקות, העבודה נעשית על ידי עיסויים, המגרים ומפעילים את מערכת השרירים הטבעתיים, ביניהם אחד מסוגרי הקיבה המשפיע על הריפלוקס. הקיבה מונחת מתחת לסרעפת בחלק העליון של חלל הבטן. פי הקיבה שנחשב לפתח ולסוגר מחובר לוושט. משם נכנס המזון והוא יוצא דרך סוגר שנקרא שוער לתרסריון. שני פתחים אלה מהווים סוג של שסתום. כשהעליון חלש או פתוח מדי או לחלופין שריר הסרעפת תומך פיזיולוגית באופן לקוי במערכת, מופחת תיפקוד השסתום העליון. שיטת פאולה מחזקת את פי הקיבה הנ"ל ומשפיעה גם על שריר הסרעפת (הדיאפרגמה). במקביל המורה מדריך את בן המשפחה לעבוד בבית עם התינוק. בעיות נוספות שכיחות בילדים ותינוקות שניתנות לטיפול בשיטת פאולה: עצירות, אסטמה, הרטבת לילה אצל ילדים, בעיות התפתחות שונות, שיתוק מוחין. השיטה מטפלת גם בבעיות קשב אצל ילדים.

 

כפי שאתן רואות, תרגילי שיטת פאולה יכולים להשפיע על מערכות שונות בגופנו. אך הדבר החשוב מכל הוא להיעזר במורה מוסמך לפחות בשלבים ההתחלתיים של התירגול גם כשהחלטתן שהשיטה מתאימה לכן. אני מזמינה אתכן לאתר של דפנה לקריאה נוספת על השיטה ועל עבודה עם ילדים בשיטה.

לחזור לתחילת הניוזלטר